Rysunek poniżej przedstawia schemat mojego modułu stacyjnego. Całość jest zgodna z normą sTTandard. Moduł stacyjny ma wymiar 270 x 40 [cm] i składa się jak narazie z trzech segmentów o długości 90[cm]. Dodatkowo moduł z semaforem wjazdowym wydłuża całość o kolejne 90 [cm]. Układ torów na stacji pozwala na jej poźniejszą rozbudowę poporzez dodanie do środka jeszcze jednego, bądź kliku segmentów.

   Po przez taki zabieg można np. wygiąć stacje w łuk. Założenia budowy były dosyć proste. Stacja miała znaleźć się na linii jednotorowej znaczenia lokalnego. Po za torem głównym zasadniczym (1) wyposażona jest w tor główny dodatkowy (2) - oba do przyjmowania pociągów osobowych jak i towarowych. Pomiędzy nimi znajduje się dwukrawędziowy peron. Od strony budynku dodano tor boczny z żeberkiem ochronnym, pełniącym także role toru ładunkowo-odstawczego. Przdłużenie toru bocznego na wschód stanowi dojazd do nieco oddalonej bocznicy.

   Oo strony użytkowej na stacji znajdzie się murowany budynek stacji z pomieszczeniem dyżurnego ruchu, małą poczekalnią i mieszkaniem służbowym na piętrze. Obok budynku stacji znajdzie się murowana toaleta stacyjna a także pomieszczenie magazynowe na smary, oleje,itp. Przy torze bocznym mieści się brukowany plac ładunkowy umożliwiający załadunek i rozładunek podstawianych wagonów.


© Grzech Barski 2006