Tutaj można zerknąć, jak wygląda(ł) przebieg prac nad powstawaniem stacji. Idzie to dość powoli, gdyż czas i fundusze na budowe sš raczej ograniczone. W miarę możliwości oraz postępu prac będą przybywały kolejne notatki na temat tego, co dzieje się na stacji lub w jej otoczeniu. Mam nadziję, że to miejsce szybko się zapełni bo w końcu nie o prowadznie strony lecz o budowę makiety tu chodzi....


25.12.2007
   Coś mi mówi, że to już ostatni wpis w tym roku... i chyba moge powiedzieć, że to był dobry rok :) Sporo prac zostało wykonanych i dokończonych, a drugie tyle zaplanowanych na przyszly rok. W marcu szykuje się większa impreza w Sosnowcu, więc wypadałoby być przygotowanym do jazdy :) Na swoją kolej czekają m.in. stojaki na płozy, które staną na wysokości placu ładunkwego, wójt ufundował skrzynkę na listy (na budynek stacji) oraz latarnie peronowe. Krązą też plotki o rozbudowie stacji wzdłuż i o nowym torze bocznym, prowadzącym do rampy przy magazynie. Tak więc front robót jest zabezpieczony. Aaa, dostałem też cynk z ZNTK Wrocław, że na ilostan stacji trafią wktórce 2 nowe węglarki typu Eals. Byle szybko bo zima przyszła a wraz z nią słynne długie zimowe wieczory, które chciałoby się wykorzystać.

29.09.2007
   Od ostatniego wpisu minęło troche czasu... lato odeszło i nadeszła jesień. Zieleń zaczeła delikatnie nabierać pomarańczowo-brązowych odcieni. Wraz z nią zaszły drobne zmiany w obrębie stacji. Leśniczy zdecydował że należałoby dosadzić klika nowych drzew w okolicy wiaduktu kolejowego. Tak też zrobiłem. W między czasie została rownież wymieniona elektronika przejazdu kolejowego. Teraz pracownicy stacji przygotowują się do elektryfikacji stacji. W najbliższym czasie ma zostać zamontowana sygnalizacja świetlna oraz latarnie na peronach. W końcu będzie można pstrykać fotki w nocy!
PS. Oto jeden z filmów jaki powstał po zlocie w Radomiu.

13.03 - 14.04.2007
   W zeszly weekend odbył się kolejny zloTT z modułami. Tym razem w Radomiu. Była to kolejna okazja aby połączyć wszystkie nasze moduły w jedną ogromną makietę i świetnie się bawić. Wszystko co miało działać - działało. Jakimś cudem stacja przetrwała ten weekend. Jednak to co sprawiło mi janwięcej frajdy to podiwianie składów zatrzymujących się na stacji, pozczepianych z świetnie wykonanych modeli narożniejszych polskich lokomotyw i wagonów. Jeździliśmy, wajchowaliśmy, i bawiliśmy się razem. Łukasz zabrał ze sobą zestaw unofonów, tak więc mieliśmy łączność telefoniczną pomiędzy naszymi nastawniami. Ta impreza była dla mnie impulsem do poprawienia wyglądu stacji tak jak to tylko było możliwe. I chyba to zrobiłem bo stacjazdobyła główna nagrodę w konkursie zorganizowanym przez TTClub Polska. Fotka obok usilnie pokazuje jak stacja wygląda na dzień dzisiejszy. Tiiiaaaaa.. a kolejne spoTTkanie już w krótce.. w czerwcu

13.03 - 14.04.2007
   Na skrzynce którą ozdyskałem kilkanaście linijek niżej powstał moduł z przejazdem kolejowym. Projekt powstał już wcześniej. Jest to moduł 30 cm-trowy. Połączy moduł stacyjny z modułem wjazdowym, na którym z kolei, póki co stoi semafor wjazdowy. Jak na mnie moduł powstał dość szybko. Droga asfaltowa to u mnie 3 dni, zamykany przejazd kolejowy 1 dzień, roślinność 2 dni, budynek nastawni wykonawczej też ze dwa dni... Dodam tylko, że jest to pierwszy moduł, na którym użyłem pożyczonej od Chudego elektro-trawo-sadzarki. Efekty przerosły moje najśmielsze oczekiwania!!! Trawa jest zarąbista! Wreszcze mi się podoba. Na samym końcu prac dodałem tylko znaki drogowe, oznaczające początek i koniec miejscowości.
W poniedziałek spędziłem chyba ze 2 godziny siedząc przy rozstawionej makiecie, gapiąc się na nią i bawiąc w dróżnika :D Otworzyć... Zamnkąć... Otworzyć ... Zamknąć... Pogapić się... i znowu... Tu można zobaczyć jak działają rogatki (film).

8.02.2007
   Przyszedł czas na sadzenie drzew. Troche drutu, "liści" i jest - jeden z pierwszych egzemplarzy, który zakorzenił się już przy placu ładunkowym... Ponadto udało mi się dziś odzyskać skrzynkę z jednego wcześniej wybodowanych modułów szlakowych. A to daje możliwość dalszej rozbudowy okolic stacji :]

20.12.2006
   Po spotkaniu w Bytomiu mogę potwierdzić - pulpit, napędy, wizualizacja stanu semaforów, elektronika segmentów - 100% sprawności. Dojdzie jeszcze obsługa rogatek z przejazdu kolejowego który fizycznie jeszcze nie istnieje (napęd już przygotowany) i oświetlenie otoczenia i pomieszczeń stacyjnych. Obsługa semaforów wjazdowych też jest już zaprogramowana, ale że ostatnio trochę się miesza w kwesti oklablowania w sTTandardzie, toteż sygnały nie zostały jeszcze wyprowadzone na wtyk magistrali.
Do samego pulpitu dojdzie jeszcze tylko pare przycisków (rogatki, DCC, kontrola oświetlenia), dzięki którym w prosty sposób będzie można sprawować władzę nad wszystkim co się rusza i świeci... Marzy mi się jeszcze układ odtwarzający dźwięk zapowiadania przyjeżdzających pociągów, działający samoczynnie po ułożeniu drogi przebiegu, ale to jeszcze nie teraz, w każdym bądż razie ciągle chodzi mi to po głowie

1.11.2006
   Remont jak sie patrzy. Główny budynek stacji został zmieniony na większy, dostał niezależne oœwietlenie trzech wejœć i pięciu różnych pomieszczeń wewnštrz. Do kompletu brakuje tylko układu sterujšcego oœwietleniem. Po za tym budynek wymaga jeszcze drobnych wykończeń i dokładniego spatynowania. Dwie œciany zostały już dziœ upaćkane, jeszcze tylko 7 powierzchni i będzie ok. Pozostanš jeszcze do wykonania drobne detale: tablice z nazwš stacji, piktogramy i skrzynka na listy.

14.10.2006
   Kolejne spotkanie modelarzy w Bytomiu. Co prawda nie widać oszałamiających postępów w pracach, ale za to stacja już funkcjonuje i jest przejezdna. Teraz główny obiekt na stacji czekać będzie zmiana...

10-11.06.2006
   W tych dniach odbyło się drugie spotkanie z modułami sTTandardowymi w ramach czwartych "Warsztatów" w Bielsku-Białej. Była to okazja do skonfrontowania dotychczasowych efektów pracy, z tym, co udało się zrobić reszcie kolegów. Rezultaty okazały się być bardzo pozytywne.

2.06.2006
   Przyszedł wreszcie czas na pierwsze próby z brukowaniem placu ładunkowego i wyrównywaniu terenu od południowej strony stacji. A, i wypadałoby jeszcz pokryć ten teren zielenią. Więcej zdjęc w galerii..

23.05.2006
   Dziś kolejny dzień malowania torów. A że nie jest to najciekawsze zajęcie to i wlecze się to trochę za mną... Ale w końcu to skończę.

11.05.2006
   Zielenienie stacji wyraźnie postępuje. Powoli przybywa zieleni i w chwili obecnej zasadzone są juz chaszcze, trawa i kwiatki na połowie dwóch segmentów, czy w częsci gdzie znajdą się tory. Teraz do obsadzenia pozostanie częśc przy placu ładunkowym oraz przy budynkach, ale to potem...

22.04.2006
   Spotkanie w Bytomiu. Zaprezentowałem pozostałym kolegom sTTandardowiczom obecny stan prac na tym kawałku stacji a przy okazji posadziłem znowu trochę trawy pomiędzy torami...

07.02.2006
   Nadszedł czas na poprawienie toru wjazdowego na stację. Zdjęcie wykonane w chwli gdy ekipa starała się usunąć resztki starego toru i przygotować teren na położenie nowego.

17.12.2005
   Pierwsze fotki na zaszutrowanym kawałku tory. Składzik z osobówkami wtacza się na tor drugi. Powoli widać więc pierwsze zarysy stacji :)


© Grzech Barski 2006